ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ADMINISTRACJI

Zasoby ludzkie są drogocennym kapitałem, w którego inwestycja przynosi wiele zysków.

Elementy procesu zarządzania kadrami:

  • planowanie zasobów ludzkich – jest to planowanie służące zaspokajaniu przyszłych potrzeb kadrowych organizacji z uwzględnieniem zarówno czynników wewnętrznych, jak i czynników otoczenia.
  • nabór pracowników rekrutacja – przygotowanie kandydatów do pracy zgodnie z zapotrzebowaniem,
  • wdrożenie inaczej adaptacja pracowników – przygotowanie nowo przyjętych pracowników do organizacji,
  • ocenianie efektów pracy – informacje dotyczące efektywności pracy,
  • szkolenie pracowników – dla utrzymaniu lub podwyższenia umiejętności na obecnie zajmowanym stanowisku,
  • nagradzanie i motywowanie pracowników.

Na zasoby ludzkie składają się:

  • wiedza,
  • umiejętności,
  • doświadczenie,
  • postawy,

Business people sitting at meeting and  working on laptop. Teamwork at office.